Jestliže jsem už dlouho nenapsal ani řádku, není to tím, že bych ztratil zájem o semotamní blogování. Je to tím, že jsem ztratil čas to dělat. Ale dnešní den byl výrazně specifický.
Na různých leteckých i obecných zpravodajských serverech se dostaly na přetřes tři známé letecké události posledních měsíců. Věřím, že nikdo ještě nezapomněl na PANA KAPITÁNA Chesleyho Burnett "Sully" Sullenbergera. Tento impozantní muž dokázal 15.ledna 2009 posadit ochromený Airbus A320 do řeky Hudson v New Yorku jako do peřin. Nikomu se nic nestalo, kapitán po vystoupení pasažérů na křídla letounu ještě prošel zpola potopený "autobus", aby se přesvědčil, že je vše v pořádku a poté "jako poslední opustil potápějící se loď". Prakticky na celém světě se tento muž stal obrovským hrdinou. Samozřejmě, velký podíl na tomto má samotná Amerika, i když si o ní můžeme myslet cokoliv, úctu k výkonům a činům dokáže projevovat více, než by lecky bylo zdrávo. "Sully" Sullenberger odešel sice rok po nehodě do pilotního důchodu, ale dále působí v letectví jako odborník na leteckou bezpečnost. Byl vyznamenán několika významnými státními a odbornými oceněními. Na anglické wikipedii lze vyčíst mnohé zajímavé.
Druhá nehoda, která výrazně promluvila do povědomí veřejnosti, byla rozhodně katastrofická parodie na vzlet v ruské Jaroslavli. Nemám sice iluze o ruské verzi Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod, hlavně bych rád někdy viděl srovnání práce tohoto "rudého" ústavu oproti americkým kolegům z NTSB, ale věřím, že odvedli dostatečně dobrou práci na to, aby byla poslední zpráva alespoň z poloviny pravdivá. Jeden kolega virtuální pilot popsal poměrně vtipně celou nehodu slovy: "To je jak já v kokpitu TU-154. Když to nevzletí, otevřu manuál..aha, tady na ten čudlík jsem zapomněl.." Nemá smysl o tom dále diskutovat, celé mi to přijde jako špatný vtip a pořád čekám, že se někde objeví zpráva, že pitvali nesprávné tělo, že druhý pilot rozhodně nebral léky, které negativně působily na centrální nervovou soustavu, že letadlo brzdilo kvůli chybě hydrauliky a ne, protože ten samý matlal na pravé sedačce "mimoděk šlapal na brzdy..". WTF? A nebo už se skutečně blíží doby, kdy budeme potřebovat manuál na výměnu žárovky? Tato mikrovlnka neslouží k sušení domácích mazlíčků...Při vzletu letadla, prosím, nešlapejte na brzdy. Celé bych to uzavřel dnes již zlidovělou hláškou pana Donutila: "V Rusku, tam bylo všechno možný..."
Mno a do třetice všeho "dobrého" tu máme ani ne týden starou událost od našich polských, pánbíčkářských sousedů. Na letišti ve Varšavě přistál nouzově Boeing 767 polské letecké společnosti LOT "na břicho", kvůli poruše nedokázal otevřít žádný z podvozků. Piloti provedli naprosto předpisové přistání do pěny nastříkané na vzletové a přistávací dráze, letadlo jemně doklouzalo a beze stresu zastavilo. I když se objevují určité spekulace o neprofesionalitě leteckého personálu na palubě, ověřenější polské zdroje nic takového neuvádí a upřímně, všemu, co má na sobě IDnes, IHned nebo Novinky, se stejně dá věřit asi tak z třetiny.
Dnes ráno doputovala do Čech zpráva, nad kterou jsem zůstal jen nevěřícně zírat. Kus papežovy zadnice letěl v inkriminovaném letadle a zachránil tak jeho pasažéry.
Dnes ráno doputovala do Čech zpráva, nad kterou jsem zůstal jen nevěřícně zírat. Kus papežovy zadnice letěl v inkriminovaném letadle a zachránil tak jeho pasažéry.
V Polsku jsou aktuálně živé, nejen internetové diskuze. Jedna strana hájí piloty, druhá strana tvrdí zajímavou věc: "Pilotów niezdołał wylądować, Papież tak". Aneb "piloti přistát nedokázali, Papež ano".
Kdo to je vlastně, ten papež? Takovej nějakej jako chlap, kterýho vždycky vyvezou ven v takovým divným autě, které je celý z fakt tlustýho skla, aby se ten tlustej chlap neproboural ven a nepokousal ty davy, které se na něj chodí dívat. Asi vypadá fakt jako hustokrutopřísně.
Kdo to je vlastně, ten papež? Takovej nějakej jako chlap, kterýho vždycky vyvezou ven v takovým divným autě, které je celý z fakt tlustýho skla, aby se ten tlustej chlap neproboural ven a nepokousal ty davy, které se na něj chodí dívat. Asi vypadá fakt jako hustokrutopřísně.
Tenhle strašně důležitej chlap stojí v čele instituce, která ještě v 18. století pálila lidi na hranicích a když došli, pálila alespoň knihy. Níže postavení přívrženci postavili na každém výraznějším kopci více či méně monumentální pedofilně-homosexuální doupata s větším či menším počtem vztyčených falusů (nebo falů?). Jo, proti těm doupatům nic nemám, kostely a chrámy jsou stavby, které obdivuji z hlediska stavebně - estetického. Ale ten způsob využití už ne.
A tahle instituce, která dokázala (těžko říct proč) zblbnout masy lidí a která s těmito masami teď manipuluje jako s ovečkami, pokojně jdoucích na porážku, si nárokuje i podíl na bezpečném přistání onoho Boeingu. A já říkám, že tohle mě teda dokáže pořádně nasrat. Tleskám pilotům, tleskám všem, kdož překonají v Polsku sami sebe a řeknou: "Jo, ten pilot, to je frajer". A ne "ještě že tam tu prdel měli".
A tahle instituce, která dokázala (těžko říct proč) zblbnout masy lidí a která s těmito masami teď manipuluje jako s ovečkami, pokojně jdoucích na porážku, si nárokuje i podíl na bezpečném přistání onoho Boeingu. A já říkám, že tohle mě teda dokáže pořádně nasrat. Tleskám pilotům, tleskám všem, kdož překonají v Polsku sami sebe a řeknou: "Jo, ten pilot, to je frajer". A ne "ještě že tam tu prdel měli".
A teď ať shořím v pekle!
P.S. Během psaní tohoto příspěvku nebyl znásilněn ani jeden ministrant.
Žádné komentáře:
Okomentovat