čtvrtek 31. července 2008

2008 Fortuna Czech Open Floorball cup

Tak jsem se, v rámci nudy, rozhodl, že by to chtělo nějaký ten kulturní zážitek. A stejně jako baseball před několika měsíci, objevil jsem v televizním programu přímý přenos z jakéhosi floorballového turnaje Fortuna Czech Open 2008. Chvilku hledání na internetu a hle, je to docela velký turnaj, těch nejlepších evropských mančaftů. Mohlo by to být zajímací.

---Buly---

Ještě vyzjistit, jestli by nějaký kámoš nešel, dostávám standardní odpověď "NE" a vyrážím. Najít halu na Spartě byl trochu oříšek, ale nakonec jsem to zvládl, prostě jsem se vydal za skupinkou s floorbalovými hokejkami na zádech a společně jsme doputovali před skromný vstup. 100 korun vstupenka za celý den, tzn nějakých 7 zápasů, to není tolik. Brzy jsem našel i halu (fakt super vnitřní značení, záchody mají tisíc šipek, ale tribuna samotná už ne..) a usadil se přímo doprostřed, asi tak do deváté řady.

---Rozhodčí ukazuje faul útočícího mužstva, team Pepíno Ostrava si může prozatím vydechnout---

Floorbal je zajímavá hra. Prezentuje se jako bezkontaktní, ale kontaktů si užijete až až a dokonce i velmi tvrdých. Samotného mne překvapilo, s jakou vervou se hráči vrhají do soubojů.

Hala Sparty je příjemná, všude je kousek a ani vedro nebylo takové, jaké mi bylo avizováno před začátkem. Usadil jsem se na místo, vytáhl knížku a ve volných chvílích si četl, v těch ostatních koukal na floorball. Střídaly se teamy zahraniční i domácí, sice bylo těžko soudit, kdo je zrovna lepší a komu se přeje výhra více, ale potěšující bylo, že domácí teamy si připsaly spoustu skalpů teamů zahraničních.

---Takhle vypadají rozhovory reportérky utkání před kamerou s vybranými hráči, v reálu je to fakt rozdíl, než jak to nakonec vypadá v televizi---

Když jsem ráno koukal na televizní přenos, těšil jsem se na rozestavěnou techniku České televize. Ty obrovské kamery, přenosové vozy a někde na bidýlku dva komentátoři, mě fascinují. Dorazil jsem do haly někdy kolem třetí a přímý přenos měl začít až v pět hodin. Kolem půl páté se začali kolem hemžit technici, kameramani a v pět hodin se začlo točit. Jako komentátor dokonce dorazil Robert Záruba.

---Komentátorské stanoviště, vpravo Robert Záruba, vlevo bůhvíkdo, asi nějaký floorballový odborník.Dále jsou tam dvě kamery, obě dvě slušně překážely ve výhledu komentátorům, protože se neustále vykláněli přes okraj, aby viděli do koutů hřiště---

Docela to uteklo, v půl sedmé jsem si zakoupil skromnou večeři, spočívající z bagety a ledového čaje a vyčkal ještě na dva zápasy, než jsem se usezený vydal domů. Napadlo mne cestou ulovit nějaké geokešky, ale lenost nakonec zvítězila a tak jsem jen sedl na tramvaj a vyrazil do Modřan.

Turnaj Fortuna Czech Open 2008 trvá až do neděle a všem lze návštěvu jen a jen doporučit, kromě skvělého floorballu si užijete také super atmosféru a příjemnou změnu od denního stereotypu. Možná, bude-li čas, vyrazím ještě jednou.

1 komentář:

Eddie75 řekl(a)...

Borku, kdybys to byl byval rekl, dostal jsem te tam bez vstupneho ;)
Jinak Robert Zaruba sam aktivne hraje za tym Torza Sorry (5. liga) a ten florbalovy odbornik je Filip Suman, prezident CFbU. Je zajimave si precist dojmy z Czech Openu od nekoho, komu ten sport prilis nerika, rozhodne je to zajimavy clanek!

Petr M. (155433)