úterý 3. června 2008

Pro pár nevěřících...

Už se zase nudím v práci a tak jsem se rozhodl zbourat a odtajnit zase jeden mýtus o sobě. Někde jsem četl, že tělesná teplota kolem 35 stupňů je pro člověka nebezpečná, doufám, že mi to Zuzátko buď potvrdí, nebo vyvrátí, nevím, z různých zdrojů vyplývají různé informace.

Každopádně, evidentně má teplota vliv na pocitové teplo v okolí. Někomu je velmi brzy zima, někdo trpí už při 25 stupních. Mno a do té skupiny patřím já. Spoustu lidí tvrdí, že to není možné, pokud není, tak asi nežiju :). Tohle jsem naměřil, v 12:25, cítím se v pohodě, jen je mi dost horko kvůli horku venku a žaluzie nejsou příliš účinné :(. Tak mi tedy řekněte, jak to mám udělat, abych měl taky těch standardních 36,3 :)



Ještě bych sem dopsal několik řádek, které mi utkvěly během studia první pomoci a které jsou, myslím, poměrně důležité. A tak ten, který tento článek třeba jen náhodou vygooglí, se i něco nového dozví o omrzlinách a podchlazení obecně

  • I malá dávka alkoholu škodí v jakémkoliv množství ! Malý doušek rumu pro zahřátí je sice krátkodobě fajn, ale jinak úplně na nic, naopak.

  • Pro zahřátí nekouřit! Dojde ke zúžení cév a prohloubení omrzlin

  • V žádném případě netřeme orzliny sněhem, dlaní, s omrzlým netřeseme, postupujeme přibližně stejně jako v případě poranění páteře (někdy příště třeba.. :) ), s dotyčným nemanipulujeme.
    (Platí pro stavy ztráty vědomí, nebudeme někoho se zmrzlým nosem nutit ležet ve sněhu..)

  • Je ale důležité zamezit dalšímu úbytku tepla, nešťastníka izolujeme od chladu, dekou, igelitem, oblečením zachránců...

  • V případě pádu do ledové vody neplavat !
    (Samozřejmě pokud nejsme 5 metrů od břehu.. Zjednoduššeně lze říct, že lidské tělo má dvě vrstvy, jakousi "slupku" a "jádro". Plaváním prokrvujeme onu "slupku" a dochází k úbytku tepla "jádra", což je pro organismus mnohonásobně nebezpečnější.)
  • 3 komentáře:

    ZL řekl(a)...

    Ty máš o 2°C míň než normální lidi!!! fakt hustý.. A to máš v práci teploměr??

    Hranostaj řekl(a)...

    Vzal jsem si ho s sebou z domova, abych se tu nenudil a mohl tohle napsat :). Jinak diky za adresu ku Tvemu blogu :-D

    Anonymní řekl(a)...

    ale kdepak, tyhle blbý teploměry proste měřej míň, není nad klasickou rtuť...:o)))